Tuesday, November 9, 2010

alhamdulillah...

alhamdulillah almost 7month i've been breastfeed my bb...hopefully will continue till 2yo or more..insyaallah..
sebenarnye mase mula2 pregnen dlu mmg pasang niat nk breastfeed my bb tp xfully bf..mase tu niat time kt umah bs baby akn dibekalkan fm..malam je direct feeding..kerana kedangkalan dan kecetekan ilmu didada my bb di beri bm + fm ketika dia berumur 1-3days..
one day i asked en.wan to buy me pa&ma(April2010) n 'kebetulan' ad issue pasal bf..stat dari situ la daku sedar xmustahil nk fully bf bb..from that day jugak ler aku kenal dgn susuibu.com. dari situ la aku korek2 byk2 info psl bf ni...i'm sorry alya sbb mama xcari ilmu bf ni betul2 sblm alya lahir ke dunia ni..menyesalnya sbb b4 deliver aku xcari betul2 info psl bf..menyesal xde gunakn..
dari situlah aku nekad nak fully b4 my doter..bagi ku belum terlambat lg untuk betulkan kesilapan ku. nasib baik 2-3hari je aku bg fm kt alya..huhu..
alhamdulillah Allah permudahkan segala urusan ku..rezeki alya bertambah days to days..bekal alya xpernah susut..hingga ke saat ini no more fm but the one n only susu mama...(alya da stat mkn solid food ketika dia berumur 6bulan)
for mom to be diluar sana bekalkan ilmu secukupnye didada sblm terlambat n kepada yang telah 'terlanjur' seperti ku belum terlambat lg untuk perbetulkan keadaan..lets do the best for our baby.

***dalam situasi ini sokongan en. suami sgt diperlukan...thanks to en.wan sbb support saya.. =)


0 ::ThoughT(s):: :