Sunday, April 15, 2012

Alya Turns Two


*STICKY POST UNTIL APRIL 15, 2012*
for latest entries, kindly scroll down to read them


Happy Birthday my darling bucuk comey mama Wan Alya Adriana...selamat hari ulang tahun yang ke2 mama ucapkan...alhamdulillah anak mama dh masuk 2tahun hari ni.. Mama dan baba doakan anak mama solehah ini kan membesar dengan sihat, cergas dan cerdas..menjadi anak solehah buat mama dan baba..Mama doakan anak mama ni berjaya dunia akhirat..mudah mudahan Allah berikan yang terbaik tuk alya, terbaik dunia akhirat..InsyaAllah...

dan dengan bangganya mama bg award kat diri sendiri anugerah PHD in breastfeeding (^_^)...alhamdulillah ya Allah...syukur tak terhingga..walaupun byk dugaan dan rintangan perlu dihadapi akhirnya berjaya juga mama sampai ke garisan penamat...Ya Allah aku bersyukur diatas segala rezeki yang engkau telah berikan kepada kami..Alhamdulillah mama sempat juga merakam sedikit sebanyak kisah penyusuan kali ini di SINI...moga pengalaman ini akan mejadikan mama lebih bersedia untuk adik2 alya..InsyaAllah

Alhamdulillah demi meraikan birthday alya dan tanda syukur mama kerana berjaya menamatkan misi penyusuan mama kali ini, mama nak kasi hadiah kepada yang terpilih..insyaAllah

nursing cover sebagai simbolik bahawa mama alya telah berjaya menyusukan alya selama 2tahun..(walaupn mama alya tak pernah pakai benda alah ni...hehe)

dan

2 lagi hadiah misteri....muahaha misteri sebab tak decide lg nak bg ape...tapi yang pasti hadiah2 tu mama jahit sendiri ok ;)



How to join?

once you put a comment at this entry, you are entitle to this GA...dan komen2 itu mestilah ucapan birthday untuk anakandaku yang tercinta itu

don't forget to put your name & email address ya lovelies semua ^_^


kalau rajin (tiada paksaan ye): ~ each will get extra 1 point
- follow this blog
- follow mamAlya boutique  and like mamAlya boutique PAGE 
-follow kawaiicottonstation and like kawaiicottonstation PAGE
- blog this GA at your blog, and link it back to us

**please state what you do in your comment ~ untuk memudahkan sy check what you have done :)


This GA is open until  April 15, 2012 at 12 p.m
terbuka kepada semua tp harus mempunyai alamat di Malaysia

3 lucky winners will be announced at April 16, 2012 (on baba alya's birthday)



Happy Birthday Wan Alya Adriana and Happy coming birthday to baba alya ;)

31 ::ThoughT(s):: :

ASHIRA ZUMI said...

happy birthday alya..smuga menjadi anak yg solehah =)

Rossiana said...

Selamat Hari Lahir Alya...moga pjg umur dan diberi kesihatan yg baik..moga mjadi ank yg solehah..moga hidup sentiasa diberkati...

datulkisya said...

Though during 2 years, no Annual Leave for breastfeeding alya everyday and night , cooking solid food for alya every early in the morning, but remind you yours mummy really love you. happy bezday little girl alya.. you be proud with your mummmy one day :)

Ummi Iman said...

happy bestday Alya!! alhamdulillah. semoga sentiasa sihat dan ceria serta selamat menerokai kehidupan selari dengan usia ;) dan semoga Allah merahmati kehidupan Alya.

Ummi Iman said...

join and support mama Alya :) http://ummi-iman.blogspot.com/2012/04/alya-turns-two.html

email: ruse_nrk@yahoo.com

mamaiman said...

selamat hari lahir alya.. besar nanti jadi isteri dan mama yang baik ye.. breastfeed ur baby ok..

mama iman nak join ga ni jugak.. ;)

MaDihAh said...

hepy b'day my busyuk....nanti kn kedatangan chu ye...hehe miss u a lot...nk join ga jgk...muahaha

nAdia said...

Happy besday alya hehehe...wah mmg bertuah mama dpt susukan alya smpai 2 tahun...x semua org dpt peluang bt ape yg ko bt tu noen :) alhamdulillah :D

nAdia said...

hehe aku pon berminat nak join gak GA niii..yeaahuu!!

Ummu Muhammad said...

Alhamdulillah..tahniah buat dr. mama alya yang berjaye menamatkan phD penyusuan..semoge alya juga bakal bergelar doktor seperti mama tk kire ape juge bidang..penyusuan, akademik semualah yg baik2 di dunie lebih2 lagi utk bekalan akhirat! ;)

Muge alya menjadi anak solehah yang diimpikan mama dan baba..penyejuk mata, penenang hati dan pemimpin bagi orang2 yg bertaqwa..

p/s: mama dah dapat dokter..bulelah alya mintak adik untuk dr. mama jadi dokter kuase due heheh :D

Normah Binti Musa said...

Assalam...Selamat Hari Lahir Sayang...Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yang baik.. Smg dipermudahkan segala urusan dan sentiasa di dalam lindunganNya..Smg menjadi anak yg taat dan solehah ye sayang..semoga berjaya dunia dan akhirat..Pengorbanan mama alyah terlalu besar dan tiada nilai gantinya..Hargailah sehingga akhir hayat.. to mama alyah, tahniah dh berjaya menyusukan alyah sehingga 2 tahun..mesti berbagai dugaan dan ujian dh ditempuhi..tp berjaya juga akhirnya..perjalanan sya baru 6 bulan..masih ada 1tahun 1/2 lg..doakan saya berjaya bf anak sy till 2 tahunn juga ye..pepun congratz again..smg mama alyah sekeluarga terus dirahmati Allah swt.. InsyaAllah..

NoEn said...

@ASHIRA ZUMI insyaAllah...TQ

NoEn said...

@Rossiana Amin..

NoEn said...

@datulkisya TQ...alhamdulillah

NoEn said...

@Ummi Iman Tq ummi iman

NoEn said...

@mamaiman insyaAllah...breastfed baby will breastfeed ;)

NoEn said...

@MaDihAh huh..cibuk jer chu ni..hadiah alya mau beso ye..haha

p/s: ur ga prize dh siap dh..ngehngeh

NoEn said...

@nAdia Alhamdulillah nadiatul..

NoEn said...

@Ummu Muhammad Alhamdulillah (dpat title DR..muahaha)..moga alya lebih berjaya drpd mama dia...hehe..mama dia berjaya dpt phd pn dlm bf ni jer..akademik sampai takat degree jer..tp mane thu kan one day berjaya juga dpt phd dlm bidang akademik...haha (berangan)

p/s: tgh prepare mental fizikal tuk next baby...haha..dokte kuasa dua eh..

NoEn said...

@Normah Binti Musa InsyaAllah..mudah mudahan mama normah pn akan berjaya dapat phd ;)

Nida Mohd said...

Happy 2nd birthday cik adik manis alya.. Semoga sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah.. Tahniah juga buat mama alya sebab dah dpt PHD ;-)

NoEn said...

tq dear.. ;)

intz said...

happy birthday Alya,

semoga allah limpahkan rahmat and berkat umur yg panjang.
semoga alya jadi anak yg solehah utk mama and baba ye.

congrats noen..! congrats sbb nerjaya mengharungi dugaan and cabaran bf journey ni..
doakan saya jugak ye..

Zefa NorAsmara said...

Selamat hari lahir alya. Semoga jadi anak yg solehah, yg bijak, yg sihat dan berjaya didunia dan akhirat..

http://jemariasmara.blogspot.com/2012/04/alya-turns-two-giveaway.html

Done follow dua2 blog dan liked dua2 FB.. :D

Che rosliza Che mat said...

http://hairulizacontestga.blogspot.com/2012/04/alya-turns-two-giveaway.html

semua blog dah follow...

Happy 2nd birthday Wan Alya Adriana.. Semoga sentiasa ceria di samping mama dan papa tersayang...bila besar nanti jadilah insan yg berjaya dalam hidup seperti mama Alya..... Tahniah!!! juga buat mama alya sebab dah dpt PHD ;-)

INA_Noorlina said...

tahniah dear sbb bjaya melaksanakan tuntutan menyusukan ank sehingga die berusia 2thn :) & epi bufday dear alya :) semoga mnjd ank yg solehah, berguna & hormat orgtua yer?..smoga berjaya dlm khidupan yg akn dtg.. :)

ni entry blog sy & sy sudaa like & folow semua yg dikehendaki :)

http://bertuahx.blogspot.com/2012/04/alya-turns-two-giveaway.html

id follower: ina_noorlina
id fb: noorlina ahmad mirza

anisalya said...

join...

http://www.salya07.com/2012/04/ga-alya-turns-2.html

Selamat Ulangtahun ke-2 Alya. Setiap cabaran yang mama Alya hadapi sepanjang tempoh 2 tahun membesarkan Alya, jangan dilupai. jadilah anak yang solehah buat kedua ibu bapamu. bersyukur mama dan babah kerana masih diberi peluang melihat Alya membesar dan sihat di depan mata. Alya semakin cantik dan bijak, semoga setiap tahun mama dan babah diberi peluang membelai ALya dan menyayangimu. semoga Alya berbahafia di hari ulangtahun mu ini ye sayang. semoga mejadi anak yang akan terus membahagiakan kedua. everybody loves you... ^_^ muaahhhsss...

Cempaka Kuning said...

CK join ye.

Id follower-cempaka kuning

http://cempakakuningku.blogspot.com/2012/04/alya-turns-two.html

Happy birthday Alya cayang....semoga membesar dengan sihat dan menjadi anak yang solehah.

Nida said...

As-salam buat Noen..

Kak Nida nak turut sama memeriahkan pertandingan anjuran Noen ni.. moga-moga ada rezeki... ameeeeennn

Segala ucapan buat Alya comel ada Kak Nida masukkan di dalam entri yang Kak Nida buat ni:

http://alongnidar.blogspot.com/2012/04/alya-turns-two-giveaway.html

Nama: Nida
email: fuf323@gmail.com
id FB: Along Nida


p/s: semua perkara sunat telah juga Kak Nida lakukan... :)

Kasyah and Khalis ~ Never Ending Story said...

Selamat Hari Lahir Wan Alya Adriana. Semoga menjadi anak yang soleh & menjadi harapan ibu bapa dunia & akhirat..amin..

NoEn said...

@Nidak.nida..as usual entry kak nida buat air mata ku meleleh...huhu..so terharu