Tuesday, April 24, 2012

Kena Gigit

Petang semalam, sampai jer kat taska alya terus budak kecik tu mengadu - wah..dh pandai mengadu dh anak mama ni

"mama, shini...wat" ~ sambil dia tunjuk kat lengan kiri dia..nak tau ape..kesan gigitan..ada kawan dia gigit dia..cikgu dia cakap tak tahu sapa yg gigit sbb bila tanya dia senyap jer..sebelum ni if ada kawan dia yg kacau or gigit dia, dia akan bgtau cikgu..tapi semalam tak...


nampak tak? kali ini mmg ketara la nampak kesan gigitan..sebelum ni alya pernah kene gigit..tapi tak meninggalkan kesan pun...


kesian anak mama...masa mandi pun masih sebut2 lagi.."ma, ni wat..akit.."



alya pun pernah gigit orang juga...huhu


18 ::ThoughT(s):: :

IntaNBerliaN said...

alahaiii sian alya.... mesti kuat kwn gigit sampai berbekas camtu...

NoEn said...

@IntaNBerliaN itu la...pg td pun dok sebut2 lagi tangan dia kene gigit..huhu

umialya/k.tini said...

alaaa sabar ye sayang..

vagg-nini said...

kesiannya. takleh nk imagine kalau afi kena gitu gak.. huhuh.

kekadang bawak gi ke mana2.. kalau ada budak sebaya ngan dia tolak2 dia ke tarik2 rambut ke.. geram betul rasa. haha. tp pikir balik, budak2.. nak buat cemana. cuma jgn smpai melampau sgt la kan.

naluri ibu ni cemana pun tetap sensitif bila pape kena kat anak dia

Suzie said...

affan pun suka gigit dulu tapi dia tak gigit orang dia gigit mak dia je ...geram sungguh

deno said...

kesiannya... sampai berbekas.. anak sape la gigit tu..

Nida said...

laaaa.. kesiannya. Tapi tulah bila duk taska ni memang macam2 boleh berlaku.
Anak kedua Kak Nida sampai sekarang apa parut di muka sebab kena gigit masa nursery dulu. Kesian juga sebab dahlah dia perempuan, ada parut di muka pula...

NoEn said...

@vagg-nini kesian mmg kesian tapi nk buat mcm mana...diluar kawalan cikgu dia la tu...

NoEn said...

@Suzie hihi...alya pun selalu gak gigit mama dia..tp mujur time bf tak pernah kene gigit lg...

NoEn said...

@denoxthu sapa yg gigit..cikgu tanya dia xbgtahu pun sapa yg gigit dia

NoEn said...

@Nida itu la kak..tp alhamdulillah takat hari belum lg ade kes yg teruk..terpaksa la kak, kita kerja...yg sket2 tu kita pejam mata je la ;)

NoEn said...

@umialya/k.tini hehe...sabar

Ummu Muhammad said...

sakitnye tu...takpe nanti alya gigit kawan tu balik tau..kate ibu muhammad suruh hehehe

p/s: sadis betul kalau dapat cikgu mcm nikan

Ummi Iman said...

Kesian alya. Kalau ramai2 macam tu lah. Dia tak nak cakap sebab takut nanti kena gigit lagi agaknya. Alya pun pernah gigit orang? Tiru lah tu.. Budak2 ni memang susah juga kita nak control sebab suka tiru apa orang buat.

NoEn said...

@Ummu Muhammad hehe..xpe ibu, biar org buat kita asal kita bukan buat org..hehe

ps: tak salahkan cikgu, pasti cikgu terlepas pandang..paham je la kn bila dok taska ni..ramai budaknya..hal kecik mcm ni leh pejam mata je ;)

NoEn said...

@Ummi Iman tak tahu la kenapa tak nak ckp..kite tanya pn dia diam..

cikgu dia ckp budak2 yg sama baya dia tu sume garang2..pantang silap pasti ade yang kene..haish...

MaDihAh said...

kesimpulan nya balik dok qlate...muahaha

NoEn said...

@MaDihAh muahaha...xde kene mengena ok!!!