Wednesday, September 12, 2012

New Hair Style

Alhamdulillah setelah 2minggu bercuti mama alya start bekerja hari ni...ni just a short entry...rasa cam tak leh tangguh dah entry ni...hehe

hari isnin lepas kami semua selamat sampai ke rumah kami di kemaman ni...lama juga tinggalkan rumah...berhabuk tak yah cakap lg dah...nak mengemas penat...lepas makan dan berehat kejap kami keluar ke bandar..sebab utama nak p beli tiket bas baba alya..keduanya nk p tanya klinik erlina tempat baba alya dapatkan rawatan sebelum balik kg hari tu ade ke tak tertinggal ic dia kat situ...sabar je lah baba alya ni...dekat 2minggu ic xde ngan dia br dia sedar...adoi...nasib baik tertinggal kat klinik tu..klo tak memang kene buat baru and kene denda RM100...selamat RM100...hihi...since baba alya pun happy sbb dh jumpa balik ic dia mama alya amik kesempatan ni tuk pujuk dia supaya p potong rambut alya...ikutkan dia mmg dia syg sangat la kat rambut ank dara dia tu...cuma mama ni jer xleh tahan sebb entah dari mana ad benda asing menumpang kat rambut dia tu...b4 bende tu beranak pinak baik mama bertindak terlebih dahulu...korang sume pasti leh agak kan ape bende asing tu kn...sgt tak suka ok...

alya potong rambut

 nasib baik alya bagi auntie tu potong rambut dia...klo tak xthu la camne...tapi mama kene umpan la dia sket...puji2 dia sket sambil auntie tu potong rambut dia..cuma bila auntie tu nk blow rambut dia, dia xmo...terkejut agaknya dengar bunyi hair dryer tu...hihi..alya..alya...

selesai suda...

ok tak rambut baru alya?

ini gaya rambut alya yg lama...mana lg cun?hehe
upss...gambar terpaksa di edit untuk mengaburi keadaan
background yg bersepah itu...hihi

tp kan nasib baik lepas potong rambut tu baba alya cakap cantik juga alya rambut pendek camni...nampak lg kemas...hehe...tp bg mama rambut alya panjang ke pendek ke alya tetap cantik di mata mama ;)


syukur benda asing tu dah pergi setelah mama gunting rambut + letak ubat kat kepala dia...harap jangan la kamu kembali lg yer wahai benda asing...xsenang duduk mama


Sangat terharu dengan kilang mates yg tak henti2 bertanyakan kn keadaan mama...thanks ya semua..tak sangka ramai yg tahu keadaan mama...


10 ::ThoughT(s):: :

kak tini (umialya) said...

Alya mmg cantik..

TinyTini said...

comeynya..rambut pendek nampak lagi bergaya..cun2..eheh..

NoEn said...

@kak tini (umialya) hihi...tq auntie...cantik ke???

NoEn said...

@TinyTini yes...sy pun suka rambut alya pendek..lg menampakkan muka dia yg bulat itu ;)

syiela said...

cantik rambut baru alya suka :)

*** take care ye..

Ummu Muhammad said...

amoiii mate cantik mane pegi lame tak nampak..suh mama update cepat siri cume seketika..nak tau rentetan pristiwe nih ;)

IntaNBerliaN said...

stail baru ni cantik sgt! :-)

Suzie said...

Noen ....Benda atas kepala tu memang x akan berhenti sampai lah anak kita besar .Sebabnya kalau dah ke sekolah tu jangkit dengan kawan-kawan .Ada pula orang kata datang dari air paip kita tu ...tak tahu la betul ke tak...

NoEn said...

@Ummu Muhammad amoi mata cantik dh tak cantik sbb baru jer tersembam kat atas jalan semalam...hihi

NoEn said...

@Suzie betul kak sbb ank buah pun camtu...lama2 akan ada balik sbb berjangkit kat kawan kat sekolah...terpaksa la kita hadapinya kn kak...kene rajin belek2 kepala dak kecik tu...atleast kita control..jgn jdkan kepala dia tempat bende tu beranak pinak...huhu