Thursday, October 11, 2012

Alya Turns 2Years and 6months Old

Alhamdulillah today genap usia alya 2 tahun setengah...anak dara saya nan sorang ni sangat bijak...very talkative. alhamdulillah alya tak pelat..di usia 2thn setengah alya dah boleh membaca a-z dengan betul...membilang pun dah betul, baca alif ba ta pun dh boleh...macam2 dah dia boleh buat. dah boleh ikut solat time dia rajin..hihi klo x dia akan kacau mama solat...huhu

kurang sihat...selsema

alya sangat rajin tolong mama 'kemas' rumah...kalau nak mengemas rumah memang sibuk dengan dia la...orang nak sapu, dia pun sama..adoi kadang tu akan berebut penyapu dengan mama la...she also rajin tolong mama 'basuh' pinggan mangkuk kat dapur..yang dah bersih pun dia hangkut basuh lagi sekali..terlebih rajin la katakan...oh ya dekat sink tu dia dah boleh bukak paip dengan sendiri dah tp for sure la dia akn berdiri atas bangku..huhu...cepatnya besar anak mama

alat solek mama memang kene sorok dah...kalo dia tengok mama berdiri depan cermin mesti dia sibuk mintak nak cantik.. "mama, nak cantik..." secara kesimpulannya dia akan ikut apa yang kita buat...biasanya lepas solat maghrib sy akan mengaji..so memang tiap2 kali lepas solat dia akan mintak nak baca...sy bagi la dia baca maksurat sementara sy mengaji..itu pun siap berlagu2 lagi dia baca...hihi


sebelum ke taska pagi tadi

mama doakan alya membesar dengan sihat dan baik akhlaknya...dipelihara daripada sebarang musibah...berjaya dunia akhirat, menjadi anak solehah buat mama dan baba..menjadi hamba yang taat kepada Allah dan rasulNya..


Ada gaya seorang kakak tak?



18 ::ThoughT(s):: :

kak tini (umialya) said...

bijak2

nuyui a.k.a miss YUI said...

hihi,comel2..

ieda said...

sekejap je masa kan ..
alya dah semakin besar dgn keletah2 nya .. hurmm lepas nie ibu semakin pening ;))

insyaallahh kita sama2 doakan buat anak2 kita kan dik ..

Cikgu Ma said...

manisnya anak dara ni ^_^

fifie said...

InsyaAllah akan jadi anak soleh, comel je dia. Heee

MamaDaniel said...

wah... alya dah 2 tahun setengah dah.. cepat betul masa berjalan.. auntie pun dah bertambah usia.. hihihihi...

Suzie said...

Noen...lagi besar lagi jauh anak-anak kita dengan kita sebab dia dah pandai main sendiri...heheheh

IntaNBerliaN said...

alhamdulillah.. seronok je baca kisah alya ni.. pandai!! Alisha ni pulak umo dah setahun 1 bulan... tp blm pandai ckp terus lagi.. msh campur bahasa german.. hihii

NoEn said...

@kak tini (umialya)
alhamdulillah kak...setakat ni memberangsangkan perkembangan dia

NoEn said...

@nuyui a.k.a miss YUI
hihi, TQ (>_<)

NoEn said...

@ieda
itu la kak
kejap jer dah 2thn setengah

insyaAllah sama2 kita doa untuk anak2 kita

NoEn said...

@Cikgu Ma
hihi..tq..
manis la sangat kan ;p

NoEn said...

@fifie
insyaAllah..amin

NoEn said...

@MamaDaniel
hihi...cepat je kan masa berlalu
ish bukan aunty jer bertambah usia, mama pun bertambah usia jugak (^o^)

NoEn said...

@Suzie
betul tu kak...tp buat masa ni alya xleh berenggang lagi ngan mama dia ;)

NoEn said...

@IntaNBerliaN
silap la ibu...alisha dh 2tahun 1bulan la..hehe

Ummu Muhammad said...

amin!! jadi saham jariah berpnjangan buat mama n baba ;)

NoEn said...

@Ummu Muhammad
amin..insyaAllah