Thursday, November 1, 2012

Suami di Dapur???

"Antara sunnah Nabi s.a.w. dalam bab kekeluargaan adalah membantu isteri memasak di dapur! Kalau tak pandai masak, tolong la basuh sayur ke, potong bawang ke, blender kunyit ke ape ke, kan? Tak pun tolong kacau masakan kat dalam kuali. Kalau hangus, kurang-kurang kena bebel je.. hehe.."
:: Dipetik dari Suami Isteri Bahagia ::


Alhamdulillah...suami memang rajin tolong saya di dapur...erk ye ke? x kot...bukan dia yang tolong saya, tapi saya yang tolong dia sebab dia yang banyak kat dapur...hihi... sejak saya kahwin dengan dia 3tahun lebih ni, boleh kira kot saya memasak berapa kali untuk dia...selebihnya dia yang masak untuk saya...bertuah kan saya dapat suami yang rajin...bukan saja rajin kat dapur, kemas rumah, basuh baju, iron baju, mop lantai, lebih tepatnya semua kerja household dia yang buat (time dia ada la kan)...kalau dia xde, saya buat sendiri la semua tu...cuma satu jer yang dia belum pass lagi...lipat baju...sy tak kasi dia lipat kain baju sebab xcantik(pada mata saya) hehe... 

Saya akan masak bila suami saya teringin nak makan masakan yg saya masak...hehe... itu pun jarang kot... saya pemalas ke? xde la, saya rajin pe tapi keadaan yang tak mengizinkan...hehe (alasan kan) ye la jumpa pun seminggu sekali...hari jumaat saya cuti, husband kerja... sabtu ahad suami ada kat rumah tapi saya pulak yang kerja... kiranya saya balik kerja sabtu ahad tu makanan dah siap di masak dah pun... (^_^)


Baba, TQ sebab rajin tolong mama (^o^)//~~  Love U >_<


23 ::ThoughT(s):: :

Kesuma Angsana said...

beruntung dapat suami yg mcm ni hehehe

aTieYusof Family said...

Rajin nya hubby awk...
Best kan dapt husband yg tau buat kerja dapur..:)
Alhamdulillah suami sy pun mcm tu..
kadang2 dia masak lg sedap..hehe..
klu teringin makanan yg dia masak, ckp je..confirm dia buat kan..:)

Cik Zaniff said...

waa..akak lagi sweet la..huueee

PinkUmmi said...

best kan kalo dpt suami rajin ke dapur...mcm suani saya pulak kalo die tgk sy dah terlalu pnat dia akan tolong kat dapur....

QA's ~ mamapapa said...

Ngehehe!samala kita..byk husband yg masak daripada kita,kihkihkih!

ieda said...

suami akak rajin bila di suruh ekeke ;)

aizu's life said...

sweet :)
rajin asben noEn..
org pn alhamdulillah.. beliau rajin menolong..

are_lin@yu said...

nk mcm ni jgk..hehe

nur said...

Alhamdulillah, bahagia dpt suami pandai buat kerja rumah....
Suami akak pun pandai buat kerja rumah lain, tapi mmg fail utk lipat baju.. hujung minggu baru la akak lipat kain yg bertimbun-timbun tu :)

QasehnyaRania said...

alhamdulillah syukur dpt suami ringan tulang.

senang nk bkerjasama kan kak... ;)

lama tak singgah..akak sihat?

Mieya Atiera said...

Untungnya dapat suami yang rajin. Nak macam nie jugak!

NoEn said...

@Kesuma Angsana
alhamdulillah..hehe

NoEn said...

@aTieYusof Family
alhamdulillah
w/pun masak biasa2 jer tapi boleh la
hehe

NoEn said...

@Cik Zaniff
hihi...sweet ke

NoEn said...

@PinkUmmi
alhamdulillah
at least tolong jugak kan

NoEn said...

@QA's ~ mamapapa
best kan...haha

NoEn said...

@ieda
ok la tu kan kak...rajin jugak kan w/pun kene suruh...

NoEn said...

@aizu's life
alhamdulillah kan

NoEn said...

@are_lin@yu
insyaallah....

Ummu Muhammad said...

noen lipat baju mmg tugas kitelah..bilik rahsie tu da bertimbun..tu masuk je sesat ngehngeh

NoEn said...

@Ummu Muhammad
hehe...kita siap ada 3bakul untuk baju yg dh basuh...masing2 sorang satu bakul...selalunya melipat kain baju dibuat time weekend jer ;)

IntaNBerliaN said...

wah bgusnya hubby akak...

Nur farahiza said...

kak bagi tips macam mane nak rajinkan suami di dapur berhari hari , heheheh