Tuesday, May 7, 2013

Mengundi Kali Ke-2

setelah 4hari bercuti, hari ini kembali bertugas...ok cerita sudah basi tapi nk cerita juga...alhamdulillah kali ini merupakan kali ke-2 saya mengundi...sebenarnya sepanjang tempoh pilihanraya ni saya lelah dan penat dengan segala fitnah/cerita (terutama di FB) yang kadang tak masuk akal dari parti2 yang bertanding...namun apa pun fitnah yang dilemparkan saya hanya berpegang pada satu untuk mempertahankan pemerintahan islam...itu saja...

bukti pergi mengundi...hehe

malam mengundi saya ikut abg saya ronda bandar KB (actually nk g amik adik dr tempat dia bekerja)... tersangat la meriah bandar KB masa tu...kiri kanan jalan penuh dengan kereta yang bawa bendera, bingit dengan hon tanda sokongan, dan kat tepi2 jalan pun ramai yang keluar tengok kemeriahan malam tu..umpama ada perayaan besar gitu...tiba2 rasa semangat sangat2 masa tu...dalam hati berdoa semoga kelantan KEKAL...

tiba saat mengundi, perasaan masa tu berdebar2...dalam hati tak putus2 berdoa agar pemerintahan islam terus kekal...dan alhamdulillah kelantan masih KEKAL...terbukti sudah rakyat kelantan rela hidup dalam 'kemiskinan', rela hidup 'tersiksa' dibawah pemerintahan islam...rakyat kelantan ternyata tidak termakan dengan akujanji mereka, 7 project mega, 57 faedah buat rakyat kelantan dsbgnya...syukur sangat2...

sebenarnya saya tak minat sangat dengan politik nih, xpernah menunjukkan saya kearah mana, tak pernah share any politic post, tapi satu je, sy tak rela kelantan jatuh...tempat saya membesar, sy bersekolah...walaupun sekarang saya tak bekerja/menetap di kelantan, jiwa saya masih disana...cewahh 

sedih bila mendapat berita TGNA bersara, semoga MB baru kelantan, Datuk Ahmad Yakob akan meneruskan perjuangan TGNA...ayah sy merupakan anak murid TGNA masa dia belajar dulu, saya ank murid kepada anak TGNA (hehe nak jugak), sy berkawan dengan anak2 saudara beliau (pernah berkongsi susah senang masa dok aspuri dulu)...eh ape kaitan dengan persaraan TGNA ni?ape2 je lah mama alya...hehe


1st time tulis pasal politik nih, rasa macam berat jer entry ni...apepun saya seronok balik mengundi, bukan saja dapat jumpa keluarga, dapat juga claim duit minyak...ahaks


22 ::ThoughT(s):: :

Kakzakie said...

Noe sangat bertuah dan beruntung duduk di bawah payung pemerintahan TGNA (walau kini bersara - sedih kakak) dan payung diraja sultan yg tawaddhuk. Salute kakak dgn rakyat Kelantan yg jitu dan bersatu. Allahuakbar!!

Farah Waheda Wahid said...

inai biru campur inai oren...satu combination warna yang baru...he he he...

m!ss s!mPLe said...

saya tag awak .. jemput join .. :) http://misssimple30.blogspot.com/2013/05/1st-biggest-giveaway-by-osm.html

Nurul Hamimah said...

dalam kemenangan di Kelantan.saya masih berduka kerana ada jugak rakyat Kelantan yang mahukan projek2 mega seperti dalam akujanji bilamana ada kenaikan undian pada parti tersebut dalam pru 13 ni.tapi Alhamdulillah..Allah masih mensucikan bumi Kelantan.dan berita pengunduran TGNA juga buat kami sekeluarga sedih.mgkn kerana byk org memfitnah dan mencaci sehingga beliau undur diri.namun beliau tetap dihati.semoga MB baru memberi sinar baru buat Kelantan.AllahuAkbar....

Zee Suhaini said...

tu la..tak kisah la 'dorang' dok kata mundur pon janji kita sebagai rakyat kelantan tau apa yang terbaik...tak perlu nak bermegah sangat..I Luv Kelate..

Kesuma Angsana said...

jauh balik mengundi yer !

MamaDaniel said...

Tak jem ke balik kelate?
:)
Saya lagi tak minat politik.. hihihi.. bukan bidang ku.. ;)

Ratu Hatiku said...

Oo undi di KB ya.. mst jem kan... Dan mst meriah di sana.. :D

FADLUL & FIFAH said...

alhamdulillah..kelantan masih aman damaiii...seronok blik klntan!

umi alya said...

Bersyukur sbb Kelantan masih kekal..
tiba2 rindu pada tanah tumpah darahku..

izan mama mia said...

malas dah cakap pasal politik sbb sedih pasal politik,..melayu berpecah belah...

Deqla Manjew said...

alhamdulillah..selesai akhirnya... =)

wisata outbound said...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

nur wanda Shuhada said...

Hello , Dari segmen yang sama , done follow .
http://inlove-wanda.blogspot.com/2013/05/segmen-blogwalking-follow-dan-follow.html

aTieYusof Family said...

Alhamdulillah Kelantan masih kekal..
sedih sgt bila dapat tahu TGNA melepaskan jawatan sbg MB Kelantan..moga TGNA terus di lindungi Allah dan dipanjangkan umur...amin!
sy ramai kawan2 org Kelantan masa study dulu..semua rapat dan baik dgn sy smpai ke hari ini...

tenku butang said...

teman tag awk yea.. jom.. =)
http://honeyoyeke.blogspot.com/2013/05/the-first-g-giveaway-by-lulla.html

PuanZaniff said...

smgt akak mngundi ye..huuuee

Ummi Iman said...

beruntung jd rakyat Kelantan. Di bawah sultan dan pemimpin yg mengamalkan islam. Akak seronok bila balik Kelantan. Tenang je rasa. Udara pun tak tercemar ;) makan pun best (nak juga).

Alhamdulillah masih kekal. Akak pun tak suka bila jatuh d tgn yg lain.

Nor Salmi said...

Tahniah kerana telah menjalankan tanggungjawab..

Ummu Muhammad said...

TGNA nmpak sgt uzur da..tgk DSAI pun dah nampk uzur..semue pejuang kebebasan malaysia nmpak tue sgt..rase sedeh pulak T__T

mereka semua kalau ikutkan tak payah susaj2 perjuangkan hak rakyat sebab diorang boleh hidup mewah je tapi mereka nk juga bela nasib kite...bukan semua ade kekuatan mcm tu...sedehs sbb entah sempat ke entah tak mereka pejuang ni tgk malaysia bebas penzalim T__T sedeh lagi

QasehnyaRania said...

selesai sudah kan :)

Tuan Juhaida said...

Saya pun balik mengundi.balik negeriku kelantan tercinta!syukur everything setel but sgt sayu kan dgr berita persaraan TGNA..moga pgantinya juga mjlnkan amanah n tgjwb seadilnya